Nissan Juke (2010–2014)
Smjelo dizajniran i praktičan
Kada je predstavljen Nissan Juke, niko nije mogao vjerovati da su dizajneri bili tako smjeli. Unutrašnjost je komforna, a vozne osobine dobre. Ni cijena nije loša...
Nissan Juke (2010–2014) 1.5 dCi (110 KS)
Iako je prošlo sedam godina od predstavljanja, još uvijek vlada mišljenje da je Nissan Juke najsmjelije dizajnirani automobil novog doba. Ono što je najvažnije jeste činjenica da ravnodušnih jednostavno nema – ili ga volite ili ga mrzite. Odmah na početku prodaje nudila se dovoljno široka paleta motora i mjenjača. Za one zahtjevnije u ponudi se nalazio i pogon 4x4 koji je zbog male potražnje (manje od 2% isporučenih modela) sa proizvodnih traka skinut 2014. godine.

Prilikom biranja automobila preporučujemo da se skoncentrišete na onaj ispod čije se prednje haube nalazi 1,5 dCi dizelaš sa 110 KS. Bez ikakve sumnje on je daleko bolji izbor od bilo kojeg benzinca u ponudi, što zbog umjerene potrošnje što zbog pouzdanosti. Kada već spominijemo pouzdanost, recimo da CVT mjenjači iz tog vremena jednostavno nisu na visini zadatka, pa ih obiđite u širokom luku. Da ne bi sve bilo kako treba brine se DPF filter koji je mnogima, uprkos poštovanju procedure, zadao velike i skupe glavobolje. Zavisno od godišta proizvodnje mogući su problemi sa turbo-punjačem i brizgaljkama goriva.

Srećom, problemi se javljaju sporadično pa nema neke velike bojazni da će ti problemi pogoditi baš vaš automobil, tim prije, jer su se manifestovali u prve dvije-tri godine eksploatacije. Poslije određene kilometraže može se čuti nešto veća buka koju proizvodi prednji ovjes. Razlog su povećani zazori do kojih dolazi zbog udarnih rupa i loše podloge. Svima treba biti jasno da Juke ipak nije terenac iako oblik karoserije asocira na to. Zanimljivo dizajnirana centralna konzola i plastika oko ručice mjenjača, koja podsjeća na oblik rezervoara, vrlo brzo počne puštati „cvrčke“, što nije baš ugodno.

Mnogi su problem pokušali riješiti lijepljenjem elastičnim silikonom. Tvrde da su uspjeli... Što se fabričkih opoziva tiče, bilo ih je nekoliko iz preventivnih razloga. Najveći je bio zbog pomalo neuobičajene greške na bravi vozačevih vrata. Loše brtvljenje propuštalo je vodu u mehanizam brave, koja je zbog toga tokom negativnih temperatura ostajala blokirana. Problem je isključivo pogodio modele sa volanom na lijevoj strani. Sve u svemu, Juke je kao stvoren za one koji se na bilo koji način žele istaknuti iz mase.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.5 dCi (110 KS) |
Prosječno |
5,7 |
Najmanje |
4,8 |
Najviše |
6,9 |
Prednosti
Radikalan dizajn koji još niko nije prekopirao, komfor na svim pozicijama, dobar osjećaj za komandama, praktičan u gradskoj upotrebi
Mane
Udobnost, tvrda plastika sklona škripanju i grebanju - posebno lakirani dijelovi, veliki točkovi koji narušavaju udobnost na lošim putevima
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.461 ccm |
Snaga |
110 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
240 nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
175 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,2 s |
Dimenzije DxŠxV |
413,5 x 176,5 x 157 cm |
Masa |
1.285 kg |
Osovinski razmak |
253 cm |
Prtljažnik |
207–1.189 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2010. Svjetlo dana je ugledao više nego originalni Nissan Juke čiji izgled nikoga ne ostavlja ravnodušnim
• 2011. Zbog promotivnih aktivnosti predstavljen Juke R sa nevjerovatnih 480 KS
• 2013. U prodajne salone stiže Nissan Juke Nismo sa 200 KS i 4x4 pogonom
• 2014. Istovremeno predstavljanje redizajnirane verzije i povlačenje 4x4 pogona
⚠️ Obrati pažnju:
.webp)
Zbog lošeg dihtovanja zimi se može zalediti brava na vozačevim vratima
.webp)
DPF filter može stradati čak i u slučaju kada se poštuje procedura regeneracije
.webp)
Veći zazor na komponentama prednjeg ovjesa javlja se u slučaju česte vožnje po off-road terenima
Više informacija o modelu Nissan Juke pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.