Dacia Sandero Stepway I (2008 – 2012)
Rumunska verzija gradskog crossovera
Sa prvom generacijom Sandera Stepway rumunska Dacia je ponudila svoju viziju jeftinog gradskog crossovera…
Dacia Sandero Stepway I (2008 – 2012) 1.6 (87 KS)
Mada prva generacija Dacie Sandero Stepway dijeli platformu sa limuzinskim Loganom, to se na prvi pogled ne da primijetiti. Prvi razlog da Sandero dobije potpuno drugačiji dizajn je niz nedostataka, koji su mučili Logana. Stepway karakterišu izdignuta karoserija, solidna ponuda prostora u kabini i prtljažniku, te nešto kvalitetniji materijal u odnosu na Logana. Iako su inženjeri rumunske kompanije bili svjesni svih problema koji su mučili njihovu limuzinu, neke od njih su ipak ponovili na Sanderu.

Naime, vozači su već poslije godinu dana korištenja znali primjećivati koroziju na limariji, prvenstveno na blatobranima i dodirnim tačkama sa dihtunga. Razlog za prekomjerno rđanje je samo djelimična pocinčanost karoserije. Mimo ovog problema, Sandera je mučila i elektronika, nešto što nije strano ni automobilima matičnog Renaulta. Električni podizači stakla skloni su otkazivanju, a softverski problemi sa centralnom jedinicom pridonijeli su greškama sa automatskim mjenjačima, senzorima brzine i ABS sistemom.

Servo upravljač često zna da bude pretvrd pri niskim brzinama, a vozači su često primjećivali kako se otpor pri okretanju smanjuje sa povećanjem brzine. Takođe, upravljač je kod pojedinih modela vukao na lijevu stranu, što je rezultat kombinacije problema sa lošim kvalitetom guma i nedovoljno dobro kalibrisanim točkovima. Ni sam gumirani materijal od kojeg je upravljač izrađivan nije bio uzornog kvaliteta. Rezultat je guljenje upravljača već nakon nekoliko desetina pređenih kilometara. Dacia je ovaj problem otklanjala u garantnom roku zamjenom upravljača.

Kvalitet izrade unutrašnjosti, iako znatno poboljšan u odnosu na Logan, još uvijek se čini niskobudžetnim, jer su ručke i brave na vratima izrađene od jeftine plastike, kao i otvori za klimatizaciju. Prednji amortizeri su se naglo opuštali poslije kočenja, a taj problem je pripisan njihovom lošem kvalitetu. Nisu rijetki slučajevi ni curenja ulja iz amortizera. Kočioni sistem u kombinaciji sa prednjim diskovima i zadnjim doboš kočnicama se pokazao solidnim, sa glavnim kočionim cilindrom kao najslabijom karikom u sistemu.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 (87 KS) |
Prosječno |
7,9 |
Najmanje |
6,0 |
Najviše |
8,8 |
Prednosti
Velika ponuda benzinskih i flex-fuel motora, udobnost, veliki napredak u odnosu na Daciu Logan
Mane
Korozija, poteškoće sa hidrauličnim upravljačem, sitni i krupni problemi sa elektronikom
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
87 KS pri 5.500 o/min |
Max obrtni momenat |
128 Nm pri 3.000 o/min |
Najveća brzina |
163 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
402 x 175 x 159 cm |
Masa |
1.095 kg |
Osovinski razmak |
258 cm |
Prtljažnik |
320 - 1.200 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2007. Predstavljen kao nasljednik Logana na autosajmu u Frankfurtu
• 2008. Započeta proizvodnja u fabrikama u Indiji
• 2011. Sandero Stepway dobija „facelift“, unaprijedivši dizajn vanjštine i unutrašnjosti
• 2012. Proizvedeni posljednji modeli istoimenog automobila
⚠️ Obrati pažnju:

Zbog korozije su mnogi vozači prodali svoje ljubimce

Hidraulični upravljač nije se pokazao veoma pouzdanim

Električni podizači stakla često su otkazivali uslijed dodira sa vlagom
Više informacija o modelu Dacia Sandero pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.