Dacia Logan (2004–2012)
Jeftin, jednostavan i pouzdan Rumun
Dacia Logan prve generacije se pojavio na tržištu 2004. godine kao nasljednik modela Solenza, a proizvodnja je tekla sve do 2012. godine. Od samog početka proizvodnje ovaj model je dostupan kao limuzina sa četvoro vrata i pet sjedišta....
Dacia Logan (2004–2012) 1.5 dCi (68 KS)
Dacia Logan je prvi model ovog rumunskog brenda koji je proizveden u saradnji sa francuskim Renaultom i temelji se na B0 platformi i pripada nižoj srednjoj klasi. Logan je vozilo osmišljeno da se prodaje po relativno niskoj cijeni i da bude dostupno širokim masama, i kao takvo dosta je pojednostavljeno da bi troškovi proizvodnje bili što manji. Napravljeno je sa do 50% manje komponenti nego što se nalazilo u tadašnjem najskupljem Renaultovom modelu. Takođe, zbog uštede limitiran je i broj elektronskih dodataka i uređaja. Veliki uspjeh koji je Logan doživio na tržištu bio je neočekivan i vozači su bili oduševljeni jeftinim vozilom, kojeg mogu sami održavati i popraviti manje kvarove.

Jednostavan dizajn ovog modela uključuje simetrične retrovizore i vjetrobran u ravnijem položaju nego što je uobičajeno, šasija posjeduje visok klirens, što pomaže prilikom vožnje na lošem asfaltu ili blatnjavim neurednim putevima. Zvučna izolacija kabine je na prilično lošem nivou. Dacie Logan prve generacije su bile dostupne na tržištu sa četiri paketa opreme: Ambience, Preference, Laureate i Ambition. Od sigurnosnih sistema posjeduje ugrađene vazdušne jastuke za vozača i suvozača, a nekoliko je postavljeno na bočnim stranama.

Dacia Logan je na Euro NCAP kreš testu za sigurnost osvojila tri zvjezdice. Zapremina prtljažnog prostora je solidnih 510 litara, što je sasvim zadovoljavajuće za potrebe prosječne porodice. Pogonski agregati ugrađeni u ovaj model dobro podnose gorivo lošijeg kvaliteta, a klima uređaj efikasno odrađuje svoj zadatak i spušta temperaturu do nekoliko stepeni za razliku od vanjske. Komandna tabla je prilično jednostavna, a enterijer je izrađen od jeftinih materijala tako da se na njima jasno vide tragovi eksploatacije i prilikom vožnje često se čuje „cvrčanje i krckanje“.

Često se desi da se putni računar sam od sebe restartuje ili pokazuje netačne podatke. Slaba tačka ovog modela je takođe i korozija. Pogonski agregat 1.5 dCi Renaultove konstrukcije u Loganu je najslabija i najjednostavnija verzija sa 68 KS uparen sa petostepenim manuelnim mjenjačem. Ne posjeduje plivajući zamajac, turbinu varijabilne geometrije i interkuler, što znatno pojeftinjuje i pojednostavljuje održavanje. Najčešći problem sa ovim agregatom je vezan za dizne ubrizgavanja goriva proizvođača Delphi zbog lošeg goriva, pa bi zbog nepravilnog rada istih dolazilo do pregorijevanja klipova. Čest problem predstavlja i turbina koja zbog nepravilne upotrebe zna stradati nakon samo 60.000 pređenih kilometara.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.5 dCi (68 KS) |
Prosječno |
5,6 |
Najmanje |
4,0 |
Najviše |
7,1 |
Prednosti
Solidan prostor u kabini, zapremina prtljažnog prostora, pouzdanost, mala potrošnja, jeftino održavanje
Mane
Zvučna izolacija, loš kvalitet enterijera, korozija, putni računar se resetuje i prikazuje netačne podatke, problemi sa diznama i turbinom kod pojedinih modela
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.461 ccm |
Snaga |
68 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
160 Nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
150 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
17,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
425,0 x 173,5 x 152,5 cm |
Masa |
1.065 kg |
Osovinski razmak |
263 cm |
Prtljažnik |
510 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2004. Lansiranje prve generacije Logana, označavajući ulazak Dacie na tržište pristupačnih automobila u vlasništvu Renaulta.
• 2012. Predstavljanje druge generacije sa ažuriranim dizajnom, sigurnosnim karakteristikama i proširenim evropskim prisustvom.
• 2020. Lansiranje treće generacije sa novom platformom, modernim dizajnom i tehničkim karakteristikama, sa fokusom na održivost i povezanost.
⚠️ Obrati pažnju:

Dizne za ubrizgavanje goriva proizvođača Delphi su osjetljive na loše gorivo i za kratko vrijeme bi dolazilo do njihovog oštećenja

Zbog oštrije vožnje sa hladnim motorom i poslije duže vožnje neostavljanja da odradi automobil u mjestu neko vrijeme radi pravilnog hlađenja dolazi do ozbiljnog kvara turbine

Zbog slabe antikorozivne zaštite na rubnim mjestima i na podvozju automobila se pojavljuje korozija
Više informacija o modelu Dacia Logan pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.