Dacia Sandero (2012-2016)
Jeftin i manjkav, ali veoma pouzdan
Nakon velikog uspjeha modela Logan, Dacija je na tržište 2008. godine izbacila novi gradski automobil Sandero. Ovaj jednostavni i robusni gradski model može se pohvaliti praktičnošću i prostranošću, ali i povoljnom cijenom...
Dacia Sandero (2012-2016) 1.2 (75 KS)
Kupci koji su navikli na „spartansku” jednostavnost Logana, nemaju velika očekivanja za Sandero, tako da mu ne zamjeraju na grubljoj završnoj obradi i pojedinim sitnim nedostacima. Doduše, veoma se cijeni njegov atraktivan izgled, sasvim pristojna oprema, robusni ovjes i povećan klirens naročito kod varijante Stepway, koja je zaokružila ponudu ovog modela. Prava generacija Sandera je još 2008. godine pokazala da se radi o izdržljivom i dosta pouzdanom modelu, dok je 2012. godine druga generacija podigla ovaj model na veći nivo ne odstupajući od osnovne ideje privlačnog, izdržljivog i jeftinog gradskog automobila.

Sandero je čest automobil u rent-a-car agencijama širom Evrope, čak i Njemačke, što prilično govori o njegovoj pouzdanosti i izdržljivosti. Unutrašnjost je dosta jednostavnog i dopadljivog izgleda, sa preglednom komandnom tablom na kojoj se vidi dizajnerski uticaj Renaulta. Nažalost, ista je izrađena od dosta tvrde i jeftine plastike, na kojoj se mogu primijetiti oštećenja ako se nepravilno održava, a i gumeni kederi odaju prilično grubu završnu obradu. Plastične obloge, naročito na vratima, djeluju dosta „šuplje” i poslije više pređenih kilometara pojavljuju se škripavi zvuci, pogotovo kada se automobil vozi po neravnim putevima, a i buka u kabini je prisutna pri većim brzinama. Oprema je sasvim dobra za ovu klasu automobila i osnovne varijante imaju klimu, servo volan i ESP. Iako je obrada plastičnih materijala dosta gruba, sjedišta su dosta pregledna, udobna i presvučena izdržljivim materijalom.

U kabini se udobno mogu smjestiti četiri putnika, a zapremina prtljažnog prostora iznosi 320 litara. Preklapanjem zadnje klupe povećava se na 1.200 litara što je sasvim zadovoljavajuće za ovu klasu vozila. Sjedište vozača je pregledno, a upravljač ima dobar odziv prilikom manevrisanja po gradskim ulicama. Ovjes je dosta mekan i odlično podnosi loše ceste, ali zbog visokog klirensa nije namijenjen velikim brzinama i oštrim skretanjima u krivinama. Završna obrada karoserije je na nižem nivou i na dosta voženim primjercima dolazi do pojave oštećenja laka i korozije. Pogonski agregat zapremine 1,2-litre isporučuje skromnih 75 KS i ne pruža neke zavidne performanse, ali je zato štedljiv i veoma pouzdan.

Ukoliko se redovno i pravilno održava, većih kvarova gotovo da i nema, ali na primjercima sa velikom kilometražom dolazi do zaprljanja klapne gasa, što se ogleda u nepravilnom radu i gašenju motora. Na starijim verzijama dolazi do curenja ulja na dihtungu kartera, a prijavljeni su i problemi sa lambda sondom i senzorom radilice. Prilikom kupovine treba obratiti pažnju na stanje seta kvačila, koje se brže istroši od česte gradske vožnje, kao i na komponente ovjesa, koje su prve na udaru na našim lošim cestama. Takođe, nije na odmet pregledati stanje gumenih kedera, koji mogu loše dihtovati i propuštati vodu u unutrašnjost.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.2 Benzin (75 KS) |
Prosječno |
6,4 |
Najmanje |
4,3 |
Najviše |
8,8 |
Prednosti
Pouzdanost, prostranost, potrošnja, oprema, cijena, pouzdanost
Mane
Završna obrada, korozija, curenje ulja, zvučna izolacija, kvačilo, klapna gasa
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.149 ccm |
Snaga |
75 KS pri 5.500 o/min |
Max obrtni momenat |
107 Nm pri 4.250 o/min |
Najveća brzina |
162 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
14,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
405.7 x 173.3 x 152.3 cm |
Masa |
941 kg |
Osovinski razmak |
258 cm |
Prtljažnik |
320–1.200 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2007. Prva generacija Sandera predstavljena na sajmu u Frankfurtu
• 2009. U Barseloni je prikazana verzija Sandero Stepway
• 2011. Prva generacije je pretpjela facelift
• 2012. Predstavljena je druga generacija Dacije Sandero
⚠️ Obrati pažnju:

Iako pouzdan i izdržljiv, ovaj agregat često zna da ima problema sa curenjem ulja na karteru

Završna obrada karoserije nije baš na visokom nivou i često dolazi do oštećenja laka i pojave korozije

Obratiti pažnju na stanje seta kvačila koje se brzo istroši od česte gradske vožnje
Više informacija o modelu Dacia Sandero pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.