Nakon 27 godina
Ford Focus odlazi u istoriju
Gašenje Focusa dio je šireg restrukturisanja Fordove evropske ponudem, a u proteklih nekoliko godina kompanija se oprostila od niza popularnih modela...
Ono što se mjesecima najavljivalo sada je i zvanično da se Ford Focus više neće proizvoditi. Prošlog petka u pogonu Saarlouis u Njemačkoj sklopljen je posljednji primjerak ovog kultnog kompakta. Bijeli model s pet vrata je posljednji sišao s proizvodne trake i stavio tačku na gotovo tri decenije proizvodnje, tokom kojih je Focus postao jedan od najvažnijih Fordovih globalnih automobila.
.webp)
Vijest je potvrdio i Volker Eis, direktor korporativnih komunikacija Forda Europe, naglasivši da je posljednji automobil sišao s trake 14. novembra. Fotografija tog primjerka nije objavljena, ali se zna da je kraj došao nedugo nakon što je ugašena i sportska ST verzija, čija je proizvodnja okončana 26. septembra.
.webp)
Gašenje Focusa dio je šireg restrukturisanja Fordove evropske ponudem, a u proteklih nekoliko godina kompanija se oprostila od niza popularnih modela. Fiesta je otišla 2023. godine, Mondeo još ranije u 2022, dok je mali Ka nestao iz ponude 2020. godine čime je Ford u Evropi ostao bez ijednog klasičnog putničkog automobila.
Iako su prodajne brojke i dalje bile solidne, razlog za ovako drastične rezove leži u finansijama. Izvršni direktor Jim Farley već je ranije isticao da su marže na ovim modelima bile preniske i da razvoj takvih vozila više nije isplativ. Njegova izjava da Ford „napušta dosadne automobile i okreće se kultnim modelima“ izazvala je mnogo rasprava, posebno zato što se takva strategija odrazila na tržišni udio kompanije. Ford je 2015. godine držao 7,2 posto evropskog tržišta, a do septembra 2025. taj udio je spao na 3,3 posto.

Očekuje se da bi odlazak Focusa mogao dodatno smanjiti taj procenat u 2026. godini, jer Ford po prvi put u modernoj eri neće imati niti jedan mainstream putnički model. Mustang ostaje u ponudi, ali kao nišni sportski automobil ne može zamijeniti masovni kompakt. Istovremeno, konkurenti poput Volkswagena, Renaulta i Stellantisa i dalje uspješno prodaju klasične hatchbacke i sedane. Podaci Dataforcea pokazali su da su Sandero, Golf i Clio najprodavaniji modeli u Evropi u prvih deset mjeseci ove godine, dok su Peugeot 208, Škoda Octavia i Toyota Yaris takođe u vrhu liste.

U pojedinim tržištima, međutim, Ford i dalje prodaje Mondeo/Taurus, što znači da se potpuni oproštaj od limuzina još ne može smatrati završenim.