Povratak Renault Twinga
Retro Francuz ponovo osvaja grad i košta ispod 20.000 eura
Novi Twingo ulazi u bitku sa rivalima kao što su Hyundai Inster, Fiat 500e i BYD Dolphin Surf, dok će Volkswagen ID.1 tek stići 2027. godine...
Renault nastavlja seriju uspješnih retro-električnih modela, pa poslije modernih izdanja modela 5 i 4, stiže i potpuno novi Twingo koji izgleda bolje nego ikada. Ovaj put je u potpuno električnoj verziji, s dizajnom koji vraća osmijeh na lice i podsjeća na legendarni original iz 1990-ih.
.webp)
Novi Twingo E-Tech Electric razvijen je za samo dvije godine i predstavlja povratak korijenima, kompaktnim dimenzijama, jednostavnosti i šarmu. Dizajn donosi prepoznatljivo obla svjetla, horizontalnu masku, tri otvora na “poklopcu motora” i crveno dugme za sva četiri pokazivača pravca, dok su zadnja “iskačuća” stakla ostala kao simpatičan omaž prethodniku. Iako je sada veći, i dalje je pravi gradski automobil: dugačak 3,79 metara, širok 1,72 i visok 1,49 metara, sa međuosovinskim rastojanjem od 2,49 metara.
.webp)
Enterijer je moderan, ali i s dozom nostalgije. Ispred vozača nalazi se digitalni ekran od 7 inča i centralni multimedijalni displej od 10 inča, dok su fizički točkići za klimu ostali jer jednostavno, funkcionišu bolje od “touch” dugmića. Boja karoserije se prenosi i u unutrašnjost, kao što je to bilo kod prve generacije. Poseban štos je zadnja klupa sa dva nezavisno klizna sjedišta i mogućnost obaranja prednjeg suvozačkog naslona, pa Twingo i pored male veličine nudi do 1000 litara prostora.
Twingo se sada ponovo vraća na prednji pogon, s elektromotorom naprijed. Snaga od 80 konjskih snaga i 175 Nm obrtnog momenta nije za trke, ali je savršena za gradske gužve. Do 100 km/h stiže za 12,1 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 130 km/h. Masa vozila je samo 1200 kilograma – izuzetno malo za električni automobil.
.webp)
Baterija kapaciteta 27,5 kWh obezbjeđuje domet od oko 263 kilometra po WLTP standardu. Na brzom punjaču od 50 kW baterija se od 10 do 80 odsto puni za oko pola sata, a tu je i opcija dvosmjernog punjenja (V2L) koja omogućava napajanje uređaja snagom do 3,7 kW.
.webp)
Proizvodiće se u Sloveniji, a prodaja počinje početkom 2026. godine. Cijena će biti ispod 20.000 eura, čime Renault jasno pokazuje da električna mobilnost može biti pristupačna svima.