Kap po kap do kvara
Sve što treba da znate o curenju motornog ulja
Curenje motornog ulja ne treba nikada ignorisati. I najmanje kapanje može prerasti u ozbiljan kvar koji zahtijeva skupu popravku. Pravovremeno prepoznavanje i redovno održavanje motora ključ su dugotrajne i sigurne vožnje...
Motor je srce svakog vozila, a motorno ulje njegova je krv. Ono podmazuje, hladi i štiti sve pokretne dijelove, pa je jasno koliko je važno da ga u motoru uvijek ima dovoljno. Međutim, kada dođe do curenja, posljedice mogu biti ozbiljne, od skupih popravki do potencijalnog oštećenja motora i zagađenja okoline. Iako se na prvi pogled čini bezazleno, čak i mala kap ulja ispod automobila može biti znak većeg problema.

Zašto je curenje motornog ulja opasno
Curenje ulja ne utiče samo na performanse motora, već može predstavljati i ozbiljnu opasnost. Ulje je zapaljivo, pa u dodiru s vrelim dijelovima motora može izazvati dim, pa čak i požar, a osim toga, manjak ulja dovodi do većeg trenja između metalnih dijelova, što uzrokuje njihovo ubrzano trošenje i skraćuje vijek trajanja motora. Curenje ulja može oštetiti i druge sisteme vozila poput hladnjaka, klima-uređaja i gumenih crijeva, koja se s vremenom mogu raspasti.

I to nije sve jer ulje koje kaplje na asfalt ispira kiša i završava u odvodima, rijekama i jezerima. Motorna ulja sadrže brojne toksične supstance koje štete biljkama, životinjama i ljudima, pa curenje nije samo tehnički, već i ekološki problem.

Kako prepoznati da ulje curi
Prvi znak najčešće se vidi ispod automobila u vidu tamnih mrlja na asfaltu ili u garaži. Ako primijetite plavičast dim koji izlazi ispod haube ili iz auspuha, moguće je da ulje sagorijeva unutar motora. Na curenje može ukazivati i neprijatan miris zagorjelog ulja tokom vožnje, kao i upozorenje na instrument-tabli u vidu narandžaste lampice za ulje.
Još jedan jednostavan način da provjerite stanje je mjerenje nivoa ulja pomoću šipke. Ako je nivo ispod minimuma, a redovno dosipate ulje, to je jasan znak da negdje postoji curenje.
Najčešći uzroci curenja ulja
Uzroci mogu biti različiti, ali se najčešće svode na nekoliko ključnih problema. Oštećen ili začepljen filter ulja čest je krivac jer s vremenom se prljavština nakuplja, a pritisak u motoru dovodi do isticanja ulja. Ako je filter labavo zavrnut, ulje će takođe curiti. Zatim, potrošen dihtung kartera, poklopca ventila ili glave motora može uzrokovati isticanje ulja iz različitih dijelova motora.Sljedeći uzrok može biti labav ili oštećen čep za ispuštanje ulja, naročito nakon promjene ulja. Takođe, previše ulja u motoru može izazvati pritisak koji tjera ulje kroz dihtung i spojeve. Kod starijih vozila čest je i problem sa očvrsnutim gumenim zaptivačima i semerinzima, posebno na radilici i bregastoj osovini.

Kako riješiti problem
Prvi korak je uvijek lociranje izvora curenja. Pregledajte motor, karter i donji dio vozila, a ako se vidi masna površina ili svježe ulje, vjerovatno je tačno tu problem, mada nije pravilo. Kod manjih curenja, poput labavog čepa ili oštećenog filtera, rješenje može biti jednostavno: zategnite spoj ili zamijenite dio. Međutim, ako je dihtung ili semering dotrajao, potrebno je da mehaničar izvrši zamjenu.Nikada ne vozite vozilo s ozbiljnim gubitkom ulja jer manjak podmazivanja može za nekoliko minuta dovesti do potpunog uništenja motora. Ako je potrebno, pozovite šlep službu i odvezite automobil u servis.

Preventivno održavanje je ključ dugovječnosti motora
Redovna zamjena ulja i filtera najbolja je prevencija. Većina mehaničara preporučuje zamjenu na svakih 7.000 do 10.000 kilometara, zavisno od vrste ulja i uslova vožnje, za razliku od nekih proizvođača koji taj interval dižu na znatno veću kilometražu kao što su 15.000, 20.000 pa čak i 30.000 km. Tokom svakog servisa, mehaničar bi trebalo da pregleda dihtunge, čepove i spojeve na motoru.

Koristite ulje koje preporučuje proizvođač vozila, jer pogrešna viskoznost takođe može povećati pritisak i izazvati curenje. Pratite nivo ulja između servisa jer nagli pad obično znači da postoji problem. Ako vozite starije vozilo, preporučuje se povremeno korištenje specijalnih aditiva koji pomažu u obnavljanju elastičnosti gumenih zaptivača.