Audi bez prstenova
Novi kineski brend AUDI otkriva svoj drugi model
Novi modeli svjesno prekidaju vizuelnu vezu s globalnim Audijem i to nije slučajnost jer je novi brend rezervisan isključivo za kinesko tržište...
Audi je u Kini prisutan već dugi niz godina, još od ranih 2000-ih kada je prodavao lokalizovani A6 C5. Međutim, tržište se u međuvremenu dramatično promijenilo. Nekada neprikosnoveni njemački premium brendovi danas se bore protiv domaćih proizvođača koji nude tehnološki napredne, bogato opremljene električne modele po znatno nižim cijenama. Svjestan da u takvoj utakmici nije moguće igrati na staru slavu, Audi je promijenio strategiju i produbio partnerstvo sa SAIC-om, stvarajući poseban brend namijenjen isključivo Kini. Nazvan jednostavno AUDI, velikim slovima i bez čuvena Četiri prstena, novi pristup predstavlja radikalno odstupanje od svega što povezujemo s markom iz Ingolstadta.
.webp)
Prvi model pod novim imenom bio je E5 Sportback, a sada AUDI uoči sajma Auto Guangzhou 2025 predstavlja i svoje drugo vozilo koncept pod nazivom E SUV, čija se serijska verzija očekuje već sljedeće godine. Novi električni SUV ostavlja snažan utisak dimenzijama: dug je 5057 milimetara, širok 2042, a međuosovinski razmak iznosi impresivnih 3060 milimetara, što jasno poručuje da je naglasak na izdašnom prostoru, posebno u zadnjem dijelu kabine. Visina od 1786 milimetara dodatno naglašava SUV karakter, ali dizajnerski pristup i dalje ostaje blizak E5 Sportbacku.
.webp)
Novi modeli svjesno prekidaju vizuelnu vezu s globalnim Audijem i to nije slučajnost jer je novi brend rezervisan isključivo za kinesko tržište, a svi modeli su potpuno električni i zasnovani na zajedničkoj, s kineskim partnerom razvijenoj, platformi ADP (Advanced Digitized Platform). Prepoznatljive kamere umjesto retrovizora, LiDAR smješten na krovu, ravne kvake, kao i karakteristična C-signatura svjetala jasno povezuju E SUV s prvim modelom novog brenda. Ipak, najveća promjena i dalje ostaje masivni natpis AUDI na mjestu gdje bi se očekivala četiri prstena.
Svojim nastupom automobil izgleda monumentalno jer mu veliki 23-inčni točkovi s Michelin Pilot Sport gumama dimenzija 285/40 R23 daju mišićav stav i čine ga većim čak i od ugašenog Q8 e-Trona. AUDI ga opisuje kao “monolitan i izrazito prepoznatljiv”, uz tvrdnju da koncept ima “idealno pogođene proporcije”.
.webp)
Ispod površine nalazi se baterija od 109 kWh, dovoljna za oko 700 kilometara dometa prema kineskom CLTC ciklusu. Na brzoj punionici koja podržava maksimalnu snagu, deset minuta punjenja donosi energiju za oko 320 kilometara. Pogon nosi oznaku Quattro, jer se koriste dva elektromotora po jedan na svakoj osovini što omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za pet sekundi. Masa nije objavljena, ali se očekuje da će biti veća od E5 Sportbacka, koji već prelazi 2,3 tone.

Prodaja električnog SUV-a počinje 2026. godine, a iako cijene još nisu objavljene, izvjesno je da će biti više od E5 Sportbacka, koji se trenutno u Kini kreće između 33.000 i 45.000 dolara.