Test - Kia XCeed EX Flow ISG 1.5 T-GDI
Premijum ugođaj po cijeni ekonomske klase
Kada se pojavila, mnoge je podsjetila na Mercedes GLA, ali se jedinstvenim i atraktivnim dizajnom brzo uspjela izdvojiti od svih potencijalnih konkurenata. Kia XCeed za 2023. godinu dobila je nove karoserijske boje, modernija svjetla i bogatiji enterijer, te savremeni ručni mjenjač uparen sa lakim hibridnim pogonom...
Kijin kompaktni crossover XCeed trenutno je njen najpopularniji model na evropskom tržištu. U originalnom izdanju predstavljen je 2019. godine, a odnedavno je na našem tržištu dostupna i najnovija redizajnirana verzija koju smo testirali. Recept po kojem nastaju crossoveri poput XCeed-a poprilično je jednostavan.

Naime, kao osnova za razvoj uzeta je platforma klasičnog kompakta, u ovom slučaju modela Ceed, što značajno pojeftinjuje samu proizvodnju, jer je veliki broj dijelova isti.

Sa određenim optičkim i tehničkim nadogradnjama, koje obično podrazumijevaju osnaživanje podvozja i upravljanja, zatim podizanje vješanja za nekoliko centimetra i zaštitu poda vozila, te donjeg dijela karoserije sa adekvatnim plastičnim oblogama dobija se automobil koji s vana izgleda robustnije od klasičnog i spreman je za blaže off-road avanture.
Savremeni trendovi takvi su da je kupcima trenutno važniji off-road stil nego činjenica da njihov automobil posjeduje 4x4 pogon, jer većina njih nema realnu potrebu za terenskim avanturama. Zbog toga se korejski brend kod redizajna ovog modela primarno fokusirao na njegov izgled i komforne sadržaje.

Sa redizajnom su prema Kiji kao kod prethodnika ostala ista jedino prednja vrata, dok su svi ostali segmenti manje ili više modifikovani. Najuočljivije promjene s prednje strane odnose se na novu masku hladnjaka, koja je integrisana u branik sa novim, vertikalnim usisnicima vazduha. Ubacivanje ovog detalja nije ostavilo prostora svjetlima za maglu, pa su ona s te pozicije prebačena u modernizovana glavna LED svjetla.

Osim standardnih 16-inčnih alu naplataka kupcima su ponuđeni i potpuno novi 18-inčni točkovi sa originalnim dvobojnim dizajnerskim rješenjima. Na testnom modelu isti su bili kombinovani sa Continentalovim pneumaticima dimenzija 235/45, koji su se nametnuli kao optimalan izbor za automobil ovog tipa, kada je riječ o udobnosti, ali i sigurnoj udaljenosti naočitih aluminijumskih točkova od podloge.

Ovdje treba dodati da sa 16-inčnim točkovima klirens vozila iznosi 172 milimetra, odnosno da se s 18-inčnim povećava na 184, što je za tri milimetra veća udaljenost od podloge nego kod broj većeg SUV modela Kia Sportage. Kada je riječ o vanjskom dizajnu, odnosno o redizajnu, treba dodati da u nova vizuelna rješenja spadaju i tri upečatljive boje: žuta, siva i zelena.

Podsjećamo da čitava paleta sadrži osam nijansi, te da je za testni model uvoznik odabrao klasičnu Phantom crnu sa kojom do maksimalnog izražaja dolaze metalizirani i hromirani karoserijski ukrasi poput okvira prozora, krovnih nosača i zaštitne lajsne u dnu vrata.

Isti efekat crna boja ima i na svijetle detalje s prednjeg i zadnjeg dijela vozila, odnosno na LED svjetla čija modernizovana grafika u kombinaciji sa njom dolazi intenzivnije do izražaja. Pozadi je vizuelna svježina udahnuta sa moderno oblikovanom imitacijom difuzora vazduha, koja je dodatno naglašena sa stilizovanim hromiranim ukrasom.

Kada je riječ o vanjskom izgledu, treba dodati da je od redizajna XCeed kupcima dostupan i sa sportskim GT Line paketom, koji je isključivo kombinovan sa najjačim pogonom. Najveća novost u kabini je da verzije XCeeda od testnog paketa opreme sada imaju savremenu digitalnu instrument tablu, koja u osnovnoj postavci grafički simulira analogne instrumente. Njihov dizajn je estetski moderan, jednostavan i lako čitljiv.

Kada je riječ o opremi treba navesti da je XCeed na domaćem tržištu dostupan sa četiri paketa: LX Joy i LX Prime, testnim EX Flow i najsadržajnijim EX Beat. Gradacija sadržaja izvedena je tako da u osnovnom paketu dobijate sve što je potrebno za ugodnu vožnju sa ručnim klima uređajem i audio sistemom kao najvažnijim elementima. Treći i ujedno testni paket podiže ugođaj na viši nivo, s tim da ni u njemu nema nekih danas često traženih sadržaja kakav je recimo fabrička navigacija.

Podsjećamo da je uz XCeed moguće dobiti tri vrste na dodir osjetljivih ekrana dimenzije od pet, osam i deset inča. U testnom modelu smo imali osam inčni, koji je po pitanju grafike, čitljivosti i funkcija zlatna sredina. Osim toga, sistem s kojim je kombinovan omogućava jednostavno bežično ili kablovsko povezivanje sa pametnim telefonima preko Android Auto ili Apple Car Play aplikacija sa kojima je moguće podijeliti i navigacione mape.

Automatski klima uređaj klasičnog je i ujedno napraktičnijeg koncepta u današnjem svijetu automobila, a jednostavnost korištenja demonstrirali su nam i brojni standardni tasteri, kojih se Kia nije željela odreći ni sa redizajnom. U staromodnom, ali za nas najprihvatljivijem konceptu je i trokraki upravljač sa 12 daljinskih komandi.

Obložen je kvalitetnom kožom, te stvara ugodan prvi osjećaj u inače veoma kvalitetnom i ergonomski odlično organizovanom enterijeru, kojem je teško uputiti neku realnu zamjerku. Prednja sjedišta nude ugodan oslonac za osobe različite građe, dok je za svaku pohvalu podešavanje visine naslona za vrat, koji kao takav odgovara i osobama košarkaškog rasta. Pozadi je sasvim dovoljno prostora za ugodan smještaj dvije odrasle osobe, dok je komfor treće kao kod većine modele ove klase ograničen tunelom mjenjača.

Sa osnovnom zapreminom od 426 litara i najvećom od 1.378, XCeed korektno zadovoljava i praktične aspekte korištenja jednog kompaktnog automobila. S obje strane zidova prtljažnika nalaze se kukice za kačenje kesa, a tu je i funkcionalna 12 Voltna utičnica, koja omogućava priključivanje različitih eksternih potrošača poput prenosnih rashladnih uređaja i slično. Sve u svemu, redizajnirani XCeed uspješno opravdava svoju reputaciju najbolje odmjerenog automobila po standardima evropskih kupaca. Model poput testnog do registracije košta 56.699 KM, s tim da u Kiji napominju da uz njega imaju Bonus Jokker ponudu koja konačnu cijenu spušta za 6.300 KM. Kada se svemu tome pridoda i sedmogodišnja garancija, sa alternativom u 150.000 pređenih kilometara, onda je savršeno jasno zašto je ovaj automobil stekao toliko veliku popularnost na evropskom tlu, ali i kod nas.

POGON
Pogonska gama ostala je bazirana na tri benzinska agregata, sa po jednom dizelskom i plug-in hibridnom opcijom. To u praksi znači da kupci mogu da biraju pogonska rješenja u rasponu od 120 do 204 konjske snage. U izbor je uvršten i jedan plug-in hibrid koji kombinuje 1,6-litarski atmosferski benzinski motor sa 105 KS i elektromotor sa dodatnih 60 „konja“, te ima električnu autonomiju od 48 km. Sve navedene pogonske opcije dostupne su na domaćem tržištu. Nama je na test ustupljen 1.5 T-GDI benzinac, koji raspolaže sa 160 KS i kombinovan je sa najsavremenijim iMT ručnim mjenjačem sa šest brzina. Osim što je uparen sa 48-voltnim lakim hibridnim starter/generator sistemom, ovaj mjenjač poseban je i po činjenici da nema fizičku vezu sa kvačilom, već je ona ostvarena elektronskim putem. To u praksi znači da ja papučica kvačila mekana, odnosno da pogonski sistem ima mogućnost kratkotrajnog kretanja sa ugašenim motorom. Ovaj efekat moguće je praktikovati do brzine od 125 km/h, neprimjetan je za vozača, a prestaje kad god on dotakne papučicu gasa ili kočnice. Rezultat njegovog rada je 3% manja potrošnja koja se u testnim uslovima vožnje najčešće kretala na nivou od oko šest litara. S pažljivijom nogom na gasu spuštanje ispod pet litara je realnost, dok je više od sedam moguće potrošiti samo forsiranjem. Dinamika vožnje na papiru je sasvim zadovoljavajuća sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za devet sekundi i najvećom brzinom od 208 km/h. Međutim, u praksi 1.5 T-GDi se u niskim obrtajima čini tromijim od očekivanja, iako proizvođač navodi da je najveći obrtni momenat od 253 Nm dostupan već od 1.500 obrtaja radilice. Takav utisak vjerovatno je rezultat elektronske kontrole gasa, koja u odsustvu ručne mogućnosti izabiranja režima vožnje prednost uvijek daje ekonomičnom stilu.