Dacia Logan (2008-2015)
Skromna limuzina solidnog kvaliteta
Renault se kao vlasnik Dacie odlučio na proizvodnju nasljednika Solenze, Logana. Za tu je priliku razvijena nova osnova što je uz modernizovane proizvodne pogone dalo željene rezultate...
Dacia Logan (2008-2015) 1.2 (75 KS)
Sve veći vlasnički udio Renaulta u rumunjskoj Daciji na kraju je rezultirao razvojem i proizvodnjom potpuno novog modela, Logana. Proizvodnja prve serije počela je 2004. godine i od tada do danas Dacia je išla samo uzlaznom linijom. Tokom razvoja modela akcent je stavljen na jednostavnosti, koja je na kraju omogućila vrlo povoljnu nabavnu cijenu. Uz to, Logan se za sva tržišta na svijetu proizvodio potpuno jednako tako da je potpuno svejedno s kojeg tržišta želite uvesti svoj budući automobil.

Benzinski 1,2-litreni motor sa 75 KS dolazi na početku ponude. Radi se o pouzdanom motoru skromnih perfomansi i iste takve prosječne potrošnje goriva. Za one koji se samo žele prebaciti iz tačke „A” u tačku „B” ne treba ništa više. Ali, oni sa nešto većim prohtjevima sigurno će se žaliti na manjak snage, pogotovo ako je Logan maksimalno opterećen. A nije nikakav problem maksimalno ga opteretiti jer ogroman prtljažnik i dozvoljena nosivost veća od pola tone mnoge navodi na dotad teško zamislive transportne zadatke. Izrada je, manje-više, solidna.

Tu i tamo može se pojaviti površinska korozija sa donje strane karoserije što nije problem ako se na vrijeme reaguje. Zbog lošeg ljepila na prednjem vjetrobranu može doći do odvajanja zaptivne gume na ćoškovima. Problem se rješava detaljnim čišćenjem i ponovnim lijepljenjem, ali ovaj put sa kvalitetnijim ljepilom. Što se unutrašnjosti tiče mogu se javiti „cvrčci” na mehanizmu prednjih sjedišta ili iz pravca tvrdih obloga na vratima. Kod nekih se serija često znao lomiti mehanizam za podešavanje nagiba naslona vozačevog sjedišta što je u kasnijim godinama proizvodnje iščezlo.

Vozače je često znao živcirati krajnje neprecizan, da ne kažemo neupotrebljiv, mjerač nivoa goriva. Svjetleće kockice na instrumentu pale se i gase bez ikakve logike pa vozač nikada nije načisto sa kolikom autonomijom još raspolaže. Što se tiče komponenti vješanja tu nema nikakvih problema, jer je Logan predviđen za eksploataciju u otežanim uslovima. Svi su dijelovi donjeg postroja, izuzev kočionih obloga i diskova, bogatije odmjereni nego što bi realno trebalo da budu, što svakako nije mana...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.2 16V (75 KS) |
Prosječno |
7,0 |
Najmanje |
3,9 |
Najviše |
9,4 |
Prednosti
Udobnost, pouzdanost, prostranost, pristupačna cijena, ekonomičan i pouzdan 1.2 benzinac, zapremina prtljažnika i velika nosivost
Mane
Antikorozivna zaštita u prvim serijama, mjerač nivoa goriva, sitnije manjkavosti u završnoj obradi, slaba zvučna izolacija, u baznoj verziji siromašna oprema
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.149 ccm |
Snaga |
75 KS pri 5.500 o/min |
Max obrtni momenat |
107 nm pri 4.250 o/min |
Najveća brzina |
161 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
13,6 s |
Dimenzije DxŠxV |
428,8 x 174 x 154,3 cm |
Masa |
975 kg |
Osovinski razmak |
263 cm |
Prtljažnik |
510 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2004. Dacia predstavlja model Logan nastao pod punim patronatom Renaulta
• 2006. Sa modernim 1.5 dCi je proširena ponuda motora. Tu je 1.6 16V benzinac sa 107 KS
• 2008. Predstavljena redizajnirana verzija sa poboljšanim detaljima i paketima opreme
• 2015. Na tržište stigla znatno naprednija druga generacija Logana
⚠️ Obrati pažnju:
.webp)
Zbog lošeg lijepila rubovi na kederu vjetrobranskog stakla se često znaju odlijepiti
.webp)
Ni kod jedne novije Dacije pa ni kod Logana pokazivač nivoa goriva nije baš precizan
.webp)
Na prvim serijama moguća je pojava bezopasne površinske korozije, zbog lošeg lakiranja
Više informacija o modelu Dacia Logan pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.