Chevrolet Spark/Matiz II (2005–2009)
Praktičan i pouzdan
Mali korejski gradski automobil dizajniran u Velikoj Britaniji tokom godina dokazao se kao vjerni sluga svojim vlasnicima. Sitniji nedostaci nisu mogli pokvariti ugođaj...
Chevrolet Spark/Matiz II (2005–2009) 1.0 (63 KS)
U doba kada je nastala prva generacija Sparka, odnosno Daewoo Matiza kako se na nekim tržištima zvao, u Evropi nije vladalo preveliko povjerenje prema korejskim automobilima. Bila je 1998. godina. Od tada do danas mišljenja su se drastično promijenila. Druga generacija, koja je tema ovog teksta, na tržište je stigla prije nešto više od 10 godina. Iako od malog gradskog automobila sa korejskim pasošem niko nije očekivao čuda, ona su se baš dogodila.

Pri tome mislimo na veliku pouzdanost, koja je nadmašila sva očekivanja. Tražeći dlaku u jajetu otkrili smo da korozija na nosaču unutrašnjeg suncobrana zna izazvati njegovo nenadano spuštanje, što može iznenaditi vozače. Chevrolet je ozbiljno shvatio ovaj problem iako nikada nije zabilježena nijedna nesreća, pa samim tim ni povreda bilo koga. Vrlo rijetko znala se javiti korozija na rubovima karoserije, pogotovo onim što su izloženi udarcima kamenčića.

Blagovremenim reagovanjem uspješno se sprečavalo širenje štete. U nekim su servisima nesavjesni vlasnici sipali neodgovarajuće ulje u kočnice, što je uzrokovalo brže trošenje gumica u sistemu. Kvar se besplatno otklanjao u ovlaštenoj servisnoj mreži ako je automobil tamo održavan. Zavisno od tržišta za koji je proizveden, Spark je mogao doći sa greškom na mjenjaču. Sreća da kod nas takvi primjerci imaju status endema pa se ne treba previše brinuti oko toga. Mali, ali efikasni 0.8 i 1.0 motori daju dobar osjećaj u vožnji iako ne pucaju od snage.

Zasluga je to relativno male mase. Prosječna potrošnja u rangu je sa trenutno najistaknutijim ekološkim vozilima, što uz simbolične cijene redovnog servisa svima mami osmijeh na lice. Kada smo već načeli temu održavanja, recimo da se i nabavka sve četiri gume može upisati kao manji izdatak zbog njihovih skromnih dimenzija 155/65 R13. Kome treba mali gradski automobil sa pet vrata, očigledno ne treba tražiti dalje.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.0 (63 KS) |
Prosječno |
5,4 |
Najmanje |
3,9 |
Najviše |
9,4 |
Prednosti
Ugodan i jednostavan za korištenje, ekonomični i vrlo pouzdani motori, neočekivana ponuda prostora na zadnjim sjedištima, osjećaj u vožnji.
Mane
Bazne verzije su zaista lišene svakog luksuza, zbog povlačenja Chevroleta iz Evrope otežana dalja prodaja.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
995 ccm |
Snaga |
63 KS pri 5.400 o/min |
Max obrtni momenat |
87 Nm pri 4.200 o/min |
Najveća brzina |
152 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,9 s |
Dimenzije DxŠxV |
349 x 149 x 148 cm |
Masa |
796 kg |
Osovinski razmak |
234 cm |
Prtljažnik |
145-830 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1998. Predstavljena prva generacija korejskog gradskog automobila Spark.
• 2005. Na tržište dolazi druga generacija koja se pokazala iznenađujuće pouzdanom.
• 2006. Uz 0.8 litarski motor nudi se automatski mjenjač.
• 2009. Prestanak proizvodnje i predstavljanje nasljednika i vidu 3. generacije.
⚠️ Obrati pažnju:

Ako se ne koristi odgovarajuće ulje kočioni sistem može u potpunosti da izgubi funkciju

Na nekim se tržištima može naći Spark sa greškom na mjenjaču. Kod nas su takva vozila rijetkost

Banalan kvar uzrokuje neočekivano spuštanje sjenila za sunce. Može biti neprijatno, ali nije opasno
Više informacija o modelu Chevrolet Spark pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.