Alfa Romeo Junior

Od Milana do Juniora

Nakon premijere na kojoj je promovisana pod imenom Milano - Alfa Romeo je zbog primjedbi italijanske Vlade da automobil koji se ne proizvodi u Italiji ne može nositi italijansko ime, morala promijeniti naziv njenog novog crossovera u Junior...
16 Maj 2024

Od Milana do Juniora

Najnoviji gradski crossover Alfa Romea proizvodiće se u Poljskoj i zbog toga se neće zvati Milano kako je prvobitno objavljeno, već Junior. Naime, iako je informacija o imenu objavljena još prije godinu dana, italijanska Vlada reagovala je poprilično nespretno i nesrećno tek nakon premijere. Šteta, jer je ime Milano odlično prihvaćeno od ljubitelja Alfe, kao svojevsreni omaž gradu u kojem je 1910. godine osnovan njihov omiljeni brend. Bez obzira na ime, novi crossover imaće težak zadatak da se nametne kupcima u jednom od najjačih automobilskih segmenata.

Exterieur (2)

U tom nastojanju najviše bi mu trebao pomoći atraktivan dizajn, koji je doživio određene promjene u odnosu na tradicionalne Alfine modele. Jedna od najvećih je izostanak hromirane maske hladnjaka, takozvanog „skudeta“ koji je zamijenjen s plastičnim panelom. Dinamičan karakter sprijeda je naglašen s velikim usisnikom vazduha i imitacijama bočnih usisnika. Na toj poziciji desila se i jedna od najvećih promjena u odnosu na ostale Alfine SUV modele. Naime, kod Juniora je registarska oznaka pozicionirana na sredini prednjeg branika, dok je kod ostalih modela pomjerena udesno.

Exterieur (3)

Specifičan dizajn odlikuje i glavna Full Matrix svjetla LED s tri odvojena elementa, koji imaju funkciju dnevnih svjetala. Isti grafički princip primijenjen je i nazad gdje je u prvom planu široki svjetlosni segment, koji ima i funkciju spojlera. Osim dvobojne karoserijske koncepcije koja ističe automobil od upečatljivijih vanjskih elemenata, treba izdvojiti i originalno dizajnirane četverokrake 20-inčne aluminijumske točkove na promotivnom Veloce modelu.

Event

Podsjećamo da će se u standardnom paketu opreme naći 18-inčni točkovi, a da će u ponudi biti i 19-inčni. Iako je ispod lima mnogo toga podijelio sa ostalim crossoverima iz Stellantis grupacije, a prije svega sa Peugeotom 2008 – Junior u enterijeru izgleda poprilično originalno. Ipak tu su neki sitni detalji poput komandi mjenjača i podizača stakala koji su isti kao kod ostalih srodnih modela. Od Alfinih tradicionalnih elemenata izdvaja se karakteristična instrument tabla sa dva okruga kućišta u koja je integrisan digitalni panel, a tu su i okrugli ventilacioni otvori.

Exterieur (6)

U prvom planu je i specifičan trokraki upravljač, dok sredinom dominira 10,25-inčni na dodir osjetljivi ekran multimedije. Obrisi skudeta vidljivi su u naslonima sportskih sjedišta, dok je čitav enterijer presvučen kožom prošivenom crvenim ukrasnim koncem. Promotivne verzije veoma su atraktivne zahvaljujući bogatoj opremi u kojoj se između ostalog nalazi i bežično punjenje pametnih telefona, ambijentalno osvjetljenje s velikim brojem ponuđenih različitih nijansi, a tu je snažni HarmanKardon audio-sistem koji je zadužen da kabinu ispuni vrhunskim zvukom.  

Interieur (9)

Obje električne verzije Juniora već su dostupne za naručivanje, a cijena najpovoljnije iznosi 38.500 eura. Cijena hibrida još nije definisana, ali se očekuje da bude na nivou od 34.000 eura. Takva cjenovna politika pozicionira novi Alfin model u sam vrh klase i na nivou je premium predstavnika u segmentu. 


POGON
Najnoviji Alfin model primarno se promoviše kao električni automobil, iako u pogonskoj paleti ima i jednu benzinsko-električnu hibridnu opciju. Ljubitelji električnog pogona mogu da biraju između standardnog modela s 156 KS i dinamične Veloce verzije sa 240 KS. U oba slučaja struja se akumulira u 54 kWh bateriji, koja omogućava domet od 408, odnosno 410 kilometara. Najjači punjač na kojem je moguće puniti bateriju je 100 kW.

Interieur (8)

Na kućnom 3,7 kW za postizanje punog kapaciteta baterije potrebna su 16,2 sata, dok je na standardnom 11 kW punjaču taj period smanjen na 5,75 sati. Ljubiteljima hibridnog pogona ponuđena je kombinacija novog 1,2-trocilindarskog turbobenzinca koji umjesto pogonskog remena ima pouzdaniji lanac i elektromotora, koji raspolaže sa 136 KS. Ovaj pogon omogućava Junioru da od 0 do 100 km/h ubrza za 8,6 sekundi i da dostigne najveću brzinu od 206 km/h. 

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...